Stod » På plakaten » Den bortgjemte trimkassa

Flere plasser i bygda vår består berggrunnen mest av «fløss»-fjell.
  Åsen som ligger ikke så langt i fra «Den bortgjemte trimkassa» for juni, har fått navn deretter.
Det kan enkelte steder være smart å se nøye etter, hvor dere setter føttene på stien.
Det kan åpne seg noen «hull til Hawaii eller til Kina», både her og der.
Starten på turen er merket med et treskilt som oppmuntrer til fysisk aktivitet. Skiltet er plassert ikke så altfor langt fra et stort vann. Vær hensynsfulle ved evt parkering av bil. Det kan være smart å ta seg fram med sykkel til startpunktet.
Skogens konge og dronning ferdes gjerne i området. En kreativ innretning, til bruk for dem
som vil ha de firbeinte under oppsyn, kan dere oppdage langs stien.
Etter hvert vil dere måtte ta noen veivalg: følg de litt tilårskomne, røde trepilene.
 Stien er variert, med stigninger og nedoverbakker.  Driftige folk i tidligere tider har lagt ned mye arbeid med å dyrke opp trø-ene, som ligger som lysninger i skogen.
Når dere tror dere ser «Den bortgjemte trimkassa», er det enda noen hundre meter igjen…

På heimtur er det kjekt å ta en avstikker: følg grusveien rett fram og oppover, istedenfor til høyre og nedover.

Gevinsten av det valget er:  å nå et flott utsiktspunkt i bygda og slå seg nedpå der, til en velfortjent rast. Det er eierne sitt rause tilbud til «Bortgjemt trimkasse»-turgåere.
Tar dere turen flere ganger til trimkassa, er det fine stivarianter å ta inn til kassa, og dermed flere muligheter for evt parkering av bil (inkludert ved gården som har utsiktspunktet).

Trenger du hjelp med å finne fram, kontakt  Anne Hulbækdal (932 21 558).